Dag 7 & 8

• 07.08.2016 kl. 12:33

Etter lunsj i går fortsatte turen mot Daggrø. Men etterhvert begynte kneet å tulle seg og vi stoppet midt i lia for å finne frem Leif igjen. Da hørte vi det: Torden! Vi skynte på oss med regntøy og greide akkurat å få på regntrekket på sekkene før de første bygene traff oss. Myren vi sto i ble omgjort til en elv og det var da vi innså at stien var borte. Hvor sist så vi et rødt merke? Mens lynet slo ned rundt oss og bakken ble dekket av hagl prøvde vi å finne kompasskursen. Vi viste ca. hvor på kartet vi var og bestemte oss for å gå mot et vann lengre nede. Vi kavet oss vei gjennom myra og heldigvis kom vi ut av skogen rett på vannet. Her fra kunne vi finne igjen stien. Jeg er veldig gla for at vi fra dag én gjorde det til en vane å vite hvor på kartet vi er hele tiden. Vi kom oss fram til Daggrø til slutt, men dette var en av de tøffeste dagene så langt. Oppturen er at vi tok inn en dag.

Turen i dag ble lettere med bare 22km over flatt vidde landskap i mot 30km i går gjennom myr. Vi tok oss derfor rask fram til Lufsjå hytta hvor vi nå hviler ut. Turen i dag tok oss inn på Nordmannsslepa som er en flere hundre år gammel handelsrute mellom vest og øst Norge. Det var ganske surt og kaldt med motvind og regn hele veien. Lunsjen ble inntatt nærmest i fosterstilling, men det er vel ingenting i mot de som gikk her hele året med talg til gruvene i Kongsberg. Selv om det er surt er det noe vakkert med ensomheten over fjellene og ofte vandrer tankene mine fritt, ofte til polfarerne og hvordan de må ha det på sine turer. Andre ganger tenker jeg på Ringenes herre og turen til Mordor...

6 Kommentarer

Yngve Nordahl

07.08.2016 kl. 12:51
Hei bra å høre at det går bra👣stå på,det blir sikker bra å komme på Imingfjellet.over en uke på tur dere er flink!!😀

Karina Nordahl

07.08.2016 kl. 13:56
Bra dere følger med på kartet og kan kompass !!! Godt å vite at dere er vell i havn og får litt luksus. Håper gnagsåret er under kontroll ⛑ Hvil godt, spis bedre og nyt en dusj. Spennende å få høre dokkars reise. Hilser fra farmor. Stå på. Heier på dere 🇳🇴

Lisbeth

07.08.2016 kl. 14:30
Håper dere får tørket alt tøy. Og at såre knær får hvilt seg og gnagsår får pleie! Husk å spis godt!

Synnøve Flosand Johansen

07.08.2016 kl. 15:15
Tenk å gå 3 mil i myr på en dag! Dere er helt fantastisk tøffe! Veldig bra å høre at dere har truffet på Leif igjen. Han kan bli en god støttespiller videre på turen!☺

Rolf Martin Johansen

07.08.2016 kl. 19:52
Imponert, og så morro at dere har kommet så langt på en uke :-)

Skal hilse fra flere venner som er imponert. Stell pent med kroppen nå, og spis masse :-D

God tur videre og kos dere fortsatt!

Olaug Johansen

07.08.2016 kl. 20:18
Finner stedene på kartet som du nevner for å følge med. God tur videre

Trine Nordahl

Med ustoppelig optimisme går jeg løs på prosjekter jeg har ingen forutsetning for å klare, dette for å bevise at alle kan endre seg selv og verden! Jeg er utdannet elkraft ingeniør, sosialantropolog og er en født eventyrer! I august gikk jeg Oslo-Bergen, nå trener jeg til å gå over Grønland i 2018.